Logo design i Odense – Jeg udvikler grafisk identitet og firmalogo for kunder på hele Fyn.

Står du og din virksomhed og mangler et nyt logo, som er designet specifikt efter jeres krav? Leder du efter en grafiker på Fyn? Jeg har mange års erfaring indenfor design af firmalogo og har mange tilfredse kunder på Fyn – ja faktisk i hele landet. Jeg designer logoer for både små og store virksomheder i hele Danmark fra min base i Odense. Lad mig skræddersy en løsning, som passer netop til dit behov og budget. 

logodesign

Køb et logodesign af en professionel og dygtig grafiker

Som grafiker har jeg mange års erfaring med design af logo med mange tilfredse kunder. Ved et køb af logo hos mig inkluderes du som kunde hele vejen gennem processen. Der er 3x korrektur / rettegange fordelt i opstart, halvvejs og afslutningsvis, hvilket betyder, at jeg som din grafiker hele tiden tager dig med på råd, og justerer logoet ind efter dine ønsker. Jeg tager desuden stilling til, hvordan dine konkurrenters logo design er udformet, og sørger for at dit logo design adskiller sig. Det færdige design leveres altid i vektor (det vil sige skalerbart) og i filformater til både web og tryk. Læs mere om køb af logo design her.

Udformning af visuel identitet baseret på dit firmalogo.

Når vi sammen har fundet frem til et logo til dit firma kan jeg hjælpe dig som art director (aka grafisk tovholder) med at få udformet en visuel identitet til din virksomhed med fx logo på bil, visitkort, brevpapir, hjemmeside og så videre. Jeg finder de bedste samarbejdspartnere og sørger for at alle holder den røde tråd, så slutresultatet står knivskarpt!

Grafisk design – fra min base i Odense

Min grafiske virksomhed er baseret i Odense, og jeg leverer grafisk design til hele Fyn. Tøv dog ikke med at kontakte mig, hvis dit firma ikke er placeret på Fyn!

Hvad er visuel Identitet?

Hvad er den nu liiiige at det er? Bliv klogere på visuel identitet her.

Logoer designet af louise Meyland:

Bliv klogere på logodesign

Hvordan laver man et logo?

Logoet er en utrolig vigtig del af en virksomhed. Det er firmas ansigt udadtil og kun ved hjælp af logoet skal kunderne kunne afkode præcis, hvad din virksomhed tilbyder. Det kræver at farverne, typografien, navnet, figuren og evt et slogan til logo bliver valgt med omhu og forståelse for din branche, og for hvem modtagerne er. Et uformelt, legende og farverigt logo kommer nok ikke så langt inden for fx bedemandsbranchen, men gør sig bedre som logo for en legetøjskæde. Logoet skal klart kunne give udtryk for, hvilken branche det repræsentere, samtidig med at det jo absolut ikke må ligne konkurrenternes. 

Nogen gange ligger udformningen af logoet lige til højrebenet, andre gange kræver det en dybdegående research ind i virksomhedens historie og værdier. Et godt logo kan skabe stolthed og solidaritet hos virksomhedens ansatte, samtidig med at det tydeligt kommunikerer virksomhedens DNA til modtageren.

Logo til nyopstartet virksomhed

Hvis du lige har startet virksomhed op, så er det essentielt at få et logo, og gerne så hurtigt som muligt. Logoet er det som dine kunder skal genkende og opbygge en loyalitet overfor. Logoet skal følge modtageren fra første møde til afsluttet køb. På annonce, hjemmeside, visitkort, varevogn, emballage, email og faktura. På den måde føler kunden sig i sikre hænder og chancen for at de husker virksomheden er 70% større. 

Samtidig med at firmaet skal have et ny logo vil jeg anbefale, at man får udformet den visuelle identitet. En visuel identitet er virksomhedens grafiske identitet, som består at en samhørig sammensætning af farver, former, typografi samt stil og tone i tekst og billedvalg og tilsammen skaber rammerne om dit brand. Læs mere om visuel identitet og branding her.

Redesign af gammelt logo

Alle virksomheder har behov for at få redesignet deres logo på et tidspunkt. Det kan være pga at logoet ser forældet ud, eller ikke fungere optimalt, eller måske fra start har logoet været forkert. Mange virksomheder er startet op med et logo, der har været en hurtig krusedulle, og som ikke har været ordentligt gennemtænkt. Eller også har virksomheden ændret karakter – en anden ydelse eller en ny målgruppe. Det kræver selvfølgelig enten et ny logo, eller et redesign af logoet.

Hvis du har en loyal kundekreds som du helst ikke vil miste, så kan et helt nyt logo være farligt. Kunder kan tro at virksomheden er blevet opkøbt eller har skiftet kurs, og man kan derfor opleve, at nogle af kunderne simpelthen forsvinder. Derfor er det en god ide at bibeholde noget af det originale logo. Det kan være formen eller farverne, som bliver genbrugt og sørger for, at kunden bliver forsikret i, at de stadig er i gode hænder.

Rentegning af nuværende logo

Jeg tilbyder også rentegning af logo. Måske er dit logo håndtegnet med en blyant eller måske har du kun en lille billedfil af logoet, som ikke kan blæses op på siden af din varevogn. Her ville du have brug for en rentegning af logoet.

Ved en rentegning tager jeg ikke stilling til form og stil, men tegner logoet op påny digitalt i vektor og leverer det i alle de relevante filformater. En rentegning vil afregnes efter timepris, da det sjældent tager mere end et par timer.

Logoets anatomi

logodesign_animation_ny

Bomærke

Virksomhedens DNA illustreres ved hjælp af et bomærke. Det gør dit logo mere genkendeligt og modtageren husker ofte bedre navnet, når der er knyttet et bomærke / en figur til. Når modtagerne har set dit logo nok gange, så kan bomærket godt stå helt for sig selv. Irma-pigen er et godt eksempel herpå.

navnetræk

Navnet på din virksomhed udgør navnetrækket. Hertil er der valgt en typografi / font, som passer til bomærkets stil og som understøtter virksomhedens identitet. Nogle gange kan logoet udelukket bestå af firmaets navn skrevet med en typografi, som tydeligt kommunikere hvem virksomheden er og hvad de levere. Det kaldes et logotype. Det kræver dog som regel, at navnet også beskriver firmaet, eller at brandet allerede er alment kendt. Et godt eksempel er Stof & Stil og Carlsberg.

Slogan

Et slogan. En tagline. Et credo eller et payoff. Hvis bomærket og navnetrækket ikke tydeligt fortæller modtageren, hvem du er og hvad du laver, så kan man overveje et slogan til at slå det fast med syvtommersøm. Det kan også bruges til at afgrænse, hvad dit speciale er indenfor dit felt. Mange håndværkere bruger et humoristisk slogan og nogen finder et der rimer.

Leder du efter en freelance grafiker?

Se mere om hvad jeg kan tilbyde din virksomhed som freelance grafiker her.

Kontakt mig for en god pris på design af nyt firmalogo

Kontakt mig endelig for at høre mere om logo og logodesign, og få et godt tilbud på et firmalogo. Se desuden mine priser her. Jeg har base i Odense og har tilfredse kunder på hele Fyn.